maanantai 7. heinäkuuta 2014

7.7.2014 Eka reissupäivä Kilpikselle

Starttasimme Kilpikselle 6.7.2014 illalla tarkoituksena ajaa läpi yön jotta olisimme perillä aamulla.
Jossakin vaiheessa matkaa tulivat porot perseet edellä vastaan. Pättikkäkoskelle sitten pysähdyttiin kuvausta varten. Käytiinhän sitä kosken varressakin ja kyllä oli itikoita - aivan helvetisti, joutui hölväämään itsensä myrkyillä niin että varmasti haisi kanssakumppaneiden nenään.

Kilpisjärven rannalla ei ollut niin paljon ötököitä. Aivan tyyni järvi toi hienosti esiin maisemien heijastukset, Saana oli tietenkin sommiteltava kuviin.

Juotiin aamukaffeet Kilpiksen retkeilymajalla ja sitten jatkettiin matkaa Norjan puolelle. Majapaikassamme kun näytti vielä olevan edelliset yöpyjät paikalla. Ajeltiin Skibotnin eteläpuolelle Nalluvuopion kohdalle meren rantaan - hietikolle, jonka kohdalla merellä norkoili merilintuja - ilmeisesti haahkoja.

Auton rekkari oli saanut oman osansa öttiäisistä :)

Iltapäivän puolella pääsimme majapaikkaan, Retkeilymajan viereiseen saunamökkiin. Isäntä tarjoili kaffeet, jonka jälkeen purimme tavarat mökkiin ja kuvailimme pihamaalla kasvavia tunturikatkeroita ja lemmikkejä sekä sinirintaa, joka kanteli vihreitä toukkia poikasilleen. Noita toukkia oli muuten paljon, vaivaiskoivikossa kävelyn jälkeen piti pyyhkiä vaatteista enimmät pois ettei ois ihan joka paikka töhriintynyt.

Iltapuolella ajelimme Kilpisen ympäristössä siellä täällä ja kuvasimme kasveja sekä maisemia.

Juu'u - näitä riitti  :)

Nukkumaan mentiin joskus klo 3:n jälkeen aamulla eli siis 8.7. päivän puolella - tuli päivälle mittaa :)